Friday, November 15, 2013

Bengkel Pelaksanaan Kurikulum PERMATA Kurnia (Austisme)

Bengkel Pelaksanaan Kurikulum PERMATA Kurnia (Autisme) telah diadakan pada 6 November 2013 di Hotel Seri Pacific Kuala Lumpur anjuran Jabatan Perdana Menteri dan Universiti Kebangsaan Malaysia bersama pemegang taruh bagi mendapatkan input dan juga maklumbalas berkenaan pelaksanaan Program PERMATA Kurnia sebelum dilaksanakan mulai Mac 2015 disamping engagement dengan semua pihak yang berkaitan. 
Pelbagai pihak yang meliputi agensi kerajaan, NGO, pegawai kesihatan, penyelidik dan kumpulan ibubapa telah dijemput.  Pada sesi tersebut, para jemputan telah diberi penerangan berkenaan Program PERMATA Kurnia oleh YBhg. Datuk Seri Siti Azizah Sheikh Abod, Pegawai Khas kepada YAB Perdana Menteri Malaysia merangkap Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Program PERMATA.  Disamping itu juga, turut diberi penerangan berkenaan kurikulum PERMATA Kurnia dan juga modul latihan kepada tenaga pengajar.
Pada akhir bengkel ini, pihak penganjur telah menaruh harapan agar semua pihak dapat menyokong dan juga memahami aspirasi Program PERMATA Kurnia.

0 comments:

Post a Comment