Saturday, February 13, 2010

Permata Kedua di Putrajaya Dibuka Bulan Depan

 
 

PUTRAJAYA: Berkonsepkan ‘rumah permainan’ yang ceria, Pusat Program Anak PERMATA Negara (PERMATA) yang akan dibuka di Presint 16, di sini, 1 Mac ini akan memberikan kemudahan kepada kakitangan kerajaan dan swasta terutama mereka yang berpendapatan rendah menghantar anak masing-masing sementara keluar bekerja.



Presiden Perbadanan Putrajaya, Tan Sri Samsudin Osman, berkata pusat yang dibina dengan kos hampir RM1 juta itu boleh menempatkan 40 kanak-kanak.




“Pusat ini yang kedua dibina di Putrajaya.  Kami bersyukur kerana pusat ini siap mengikut jadual bagi membolehkan kakitangan menghantar anak masing-masing ke pusat berkenaan.

“Projek yang dibina di kawasan seluas 0.3 hektar yang dibangunkan secara ‘design and build’ (reka dan bina) ini dimulakan 1 Jun tahun lalu dan siap sepenuhnya 31 Januari lalu.

Pembinaannya menumpukan kepada ciri keselamatan dan keselesaaan kanak-kanak untuk bermain.



“Apabila kita dapat mewujudkan suasana selesa dan ceria, ia dapat membantu perkembangan minda kanak-kanak,” katanya pada sidang media selepas Majlis Penyerahan Pusat Anak Permata Negara kepada wakil Jabatan Perdana Menteri (JPM), di sini, semalam.

Samsudin berkata, pembinaan pusat itu turut menekankan kepada aspek penting termasuk sistem pengudaraan, kecerian, berkonsepkan mesra alam dan berwarna warni untuk memastikan ia selamat digunakan.

0 comments:

Post a Comment